Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Здравна медия Любопитно За нашето здраве Здравословните храни са по-важни от типа диета за намаляване на риска от сърдечни заболявания

Здравословните храни са по-важни от типа диета за намаляване на риска от сърдечни заболявания

от 29 авг 2019г., обновено на 13 сеп 2019г.
Редактор: Вероника Събова
Здравословните храни са по-важни от типа диета за намаляване на риска от сърдечни заболявания - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Всеки знае, че постигането или поддържането на здравословно телесно тегло е един от ключовете за предотвратяване на сърдечносъдови заболявания. Но дори експертите не са единодушни кой е най-добрият начин за постигане на тази цел, като някои препоръчват елиминирането на въглехидратите, а други наблягат на намаляването на мазнините. Малко са проучванията, които изследват ефектите на тези специфични макронутриенти и здравословните храни върху сърдечносъдовото здраве.

В изследване, публикувано онлайн в International Journal of Cardiology, учени от Медицинския център Бет Израел Диконес изследват ефектите на три здравословни диети, наблягащи на различни макронутриенти – въглехидрати, протеини или ненаситени мазнини – върху биомаркер, който директно отразява увреждането на сърцето. Използвайки високо специфични тестове, екипът открива, че и трите диети водят до намаляване на увреждането и възпалението на сърдечните клетки, в съответствие с подобреното здраве на сърцето.

Учените анализират запазени кръвни проби на 150 души, взели участие в експеримент за оптимално приемане на макронутриенти за предотвратяване на сърдечни заболявания, стационарно изследване за хранене, проведено в Бостън и Балтимор между април 2003 г. и юни 2005 г. Всички участници са с повишено кръвно налягане, като никой от тях не приема лекарства за контрол на хипертонията или холестерола.

За целите на проучването са използвани три типа диети, като всички са с ниско съдържание на нездравословни наситени мазнини, холестерол и натрий, като същевременно са осигурени други здравословни храни в препоръчителни дози. Изследването продължава шест седмици, през които се редуват периоди на хранене по стриктна диета и такива без определен хранителен режим.

След края на проучването изследователите подробно разглеждат ефектите на всяка диета върху биомаркерите, измерени в края на всеки хранителен период. Те са сравнени с изходните стойности от различните диети.

Констатациите показват, че и трите хранителни режима водят до намаляване на риска от сърдечни заболявания след 6-седмичния период. Отчетено е обаче, че промяната на макронутриентите в диетата не води до допълнителни ползи, което доказва, че не типът диета (високо или ниско съдържание на мазнини, високо или ниско съдържание на въглехидрати) е от значение за сърдечното здраве, а по-скоро количеството здравословни храни, което присъства в хранителния режим на всеки участник.

Източник:

eurekalert.org, medicalxpress.com

Още по темата:
  • „Нощните птици“ са изложени на по-висок риск от сърдечносъдови заболявания „Нощните птици“ са изложени на по-висок риск от сърдечносъдови заболявания
  • Две ябълки на ден намаляват нивата на холестерол и риска от сърдечносъдови заболявания Две ябълки на ден намаляват нивата на холестерол и риска от сърдечносъдови заболявания
  • Магданозът помага при бъбречни проблеми и предпазва от сърдечносъдови заболявания Магданозът помага при бъбречни проблеми и предпазва от сърдечносъдови заболявания
  • Животът в планината значително понижава риска от сърдечносъдови заболявания Животът в планината значително понижава риска от сърдечносъдови заболявания
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

КАК ДА СЕ ГРИЖИМ ЗА ЗДРАВЕТО НА СЪРЦЕТО - Д-Р БУН ЛИМ - ХЕРМЕС
9.18€ / 17.95лв.

КАК ДА СЕ ГРИЖИМ ЗА ЗДРАВЕТО НА СЪРЦЕТО - Д-Р БУН ЛИМ - ХЕРМЕС

Коментари към Здравословните храни са по-важни от типа диета за намаляване на риска от сърдечни заболявания

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Здравословните храни са по-важни от типа диета за намаляване на риска от сърдечни заболявания
    www.framar.bg 
    на 10 June 2026 в 17:10
    Коментирайте "Здравословните храни са по-важни от типа диета за намаляване на риска от сърдечни заболявания"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Нашето здраве
  • Диета №10 - при сърдечно-съдови заболявания
  • Монарда, Червен бергамот, Пчелен балсам, Монарда дидима, Конска мента
  • „Нощните птици“ са изложени на по-висок риск от сърдечносъдови заболявания
  • Защо статините причиняват мускулна болка
  • Завишеният прием на подсладителя еритритол крие риск от инфаркт или инсулт
  • Социално значими заболявания. Сърдечно-съдови заболявания
  • Сусамово масло – състав и ползи за здравето
  • Режимът на хранене 5:2 намалява рисковете за поява на сърдечносъдови заболявания
  • Генетични изследвания при сърдечно-съдови заболявания
  • Фталатите в пластмасата са свързани с хиляди смъртни случаи от сърдечни заболявания
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Терапия с животни подпомага лечението на пациенти с психични разстройства във ФранцияТерапия с животни подпомага лечението на пациенти с психични разстройства във Франция

Терапия с животни подпомага лечението на пациенти с психични разстройства във Франция

от 10 юни 2026г.Прочети повече
Прилагат генна терапия на 8-месечно бебе с тежка генетична епилепсияПрилагат генна терапия на 8-месечно бебе с тежка генетична епилепсия

Прилагат генна терапия на 8-месечно бебе с тежка генетична епилепсия

от 10 юни 2026г.Прочети повече
Спасиха 56-годишен мъж с много голям тумор, ангажиращ сърцетоСпасиха 56-годишен мъж с много голям тумор, ангажиращ сърцето

Спасиха 56-годишен мъж с много голям тумор, ангажиращ сърцето

от 10 юни 2026г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Тихият инфаркт (безсимптомна миокардна исхемия) – когато сърцето мълчи

преди 6 дни, 6 часа и 29 мин.

Тихият инсулт - когато не разбираме, че сме получили мозъчен инфаркт

преди 33 дни, 4 часа и 4 мин.
Всички

АНКЕТА

Позволявате ли на децата ви да използват социални мрежи

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ХИДРАТИРАЩ КРЕМ ЗА ЛИЦЕ, РЪЦЕ И ТЯЛО 200 мл ECHO

АЛФАЛИЦИД таблетки 600 мг * 30 АДИФАРМ

СЕГРЕТА АНТИВАРИКОЗНИ 3/4 ЧОРАПИ БЕЗ ПРЪСТИ 140 DEN БЕЖОВИ размер 1

СЕГРЕТА ДАМСКИ КОМПРЕСИВНИ 3 / 4 ЧОРАПИ БЕЖОВИ 1 размер 140 ДНИ

ПОДХРАНВАЩ КРЕМ ЗА ЛИЦЕ, РЪЦЕ И ТЯЛО 200 мл ECHO

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ПАПИЛОКЕР ИМУНОКАПС капсули * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 10 юни 2026г. в 09:57:18

ВЕРТИГОХИЙЛ таблетки * 50

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 10 юни 2026г. в 09:41:27

ЕЛИКВИС таблетки 5 мг * 60

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 10 юни 2026г. в 09:28:20

ИНОФОЛИК HP саше * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 10 юни 2026г. в 09:18:55

ПРОГЕПРИЛ таблетки * 28

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 10 юни 2026г. в 09:08:30
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2026 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival