Междучасията са от съществено значение за благополучието и успеха на децата

Намаляването или преструктурирането на междучасията в училище може да повлияе негативно на ученето и развитието на децата, смятат изследователи, изучаващи връзките между училищната среда и благосъстоянието на децата. Всъщност изследванията постоянно показват, че почивките между часовете играят жизненоважна роля за академичния успех, психичното здраве и цялостното благосъстояние.
Според когнитивната наука малките деца се нуждаят от редовни почивки от учебния процес. Тези прекъсвания намаляват умствената умора, подобряват концентрацията и помагат на децата да се върнат в час освежени и готови за учене. Простото преминаване от математика към четене не е достатъчно. Необходими са истински паузи от когнитивните усилия, в идеалния случай включващи неструктурирана игра.
Силата на играта
Междучасието предлага възможност за неструктурирана игра – нещо, което децата правят свободно и радостно, без да бъде ръководено от възрастни. Играта не е просто забавление, тя е от съществено значение за здравословното развитие на мозъка. Независимо дали тичат, строят, въобразяват си или изследват, играта активира системите на възнаграждение на мозъка, освобождавайки ендорфини, които подобряват настроението и намаляват стреса.
» Училището не е ключов фактор за нарастващия брой тийнейджъри с лошо психично здраве |
Играта е толкова фундаментална за здравословното състояние, че Конвенцията на ООН за правата на децата я счита за основно човешко право.
Важно е да се отбележи, че часовете по физическо възпитание и спорт или други структурирани физически дейности не предлагат същите ползи. Децата се нуждаят от време, за да следват собствените си интереси и да общуват свободно с връстниците си.
Децата се нуждаят от движение навън
Децата не могат да седят неподвижно по цял ден. Междучасието им дава възможност да се движат, независимо дали бягат, скачат, или просто ходят или се разтягат. Редовното движение подобрява кръвообращението, повишава енергията, поддържа умствената яснота и подобрява настроението. Дори кратката ежедневна физическа активност може да помогне за компенсиране на дългите часове, прекарани неподвижно в класните стаи.
Времето, прекарано навън, може да има значителни ползи. Природата има успокояващ ефект върху мозъка, намалява тревожността и помага за емоционалната регулация. Зелените пространства и естествените материали като дървета, трева и чист въздух предлагат предимства, които класните стаи на закрито просто не могат да осигурят.
» Защо е важно учениците да играят навън в междучасията и какво ги спира |
Междучасието е време за социализация
За децата междучасието не е просто почивка, а жизненоважно време за социализация. Това е моментът, в който те създават приятелства, практикуват разрешаване на конфликти и изграждат увереност и чувство за принадлежност. Тези връзки подпомагат емоционалното развитие и правят училището място, където децата искат да бъдат.
За съжаление, тъй като училищата се фокусират повече върху учебните часове, времето за социализация може да бъде подценявано. Но връзката и принадлежността не са странични ползи – те са от съществено значение за мотивацията, ангажираността и цялостния успех на учениците.
Физическата активност, времето на открито, свободната игра и смисленото социално взаимодействие работят заедно в подкрепа на психичното здраве и цялостното благополучие на децата,
Междучасията създават пространство за смях, радост, релаксация и спокойствие. Учениците, които се чувстват емоционално сигурни, щастливи и подкрепени, са по-склонни да внимават в час, да си сътрудничат с връстниците и да се справят с академичните предизвикателства. В обобщение, здравите деца имат по-добър академичен успех.
Училищата са повече от места за обучение
Училищата са общности, където децата прекарват голяма част от живота си. Те са места не само за академично израстване, но и за социално, емоционално и физическо развитие, категорични са изследователите.
Когато училищата дават приоритет на благополучието на учениците, те също така подобряват резултатите от обучението. Ето защо междучасията не трябва да се третират като лукс. Те са критична част от учебния ден и трябва да бъдат добре подкрепени, а не сведени до минимум.
Our kids’ recess at school is essential to well-being and learning — and shouldn’t be scaled back: https://theconversation.com/our-kids-recess-at-school-is-essential-to-well-being-and-learning-and-shouldnt-be-scaled-back-261504
Продукти свързани със СТАТИЯТА
СБОГОМ, ДНЕВНИКО! - НЕНКО ГЕНОВ - ХЕРМЕС
УЧЕНИЧЕСКИ НЕСЕСЕР МИНИ МАУС KIDS LICENSING MN30022
УЧЕНИЧЕСКИ НЕСЕСЕР ПЕС ПАТРУЛ KIDS LICENSING PA19813
УЧЕНИЧЕСКИ НЕСЕСЕР ПЕС ПАТРУЛ KIDS LICENSING PA19820
МОИТЕ ДИАМАНТЕНИ ДНИ С ОШО - МА ПРЕМ ШУНЬО
УЧЕНИЧЕСКИ НЕСЕСЕР ПЕПА ПИГ KIDS LICENSING PG00003
СТАТИЯТА е свързана към
- Грижа за детето
- Математически трик с пръсти за лесно научаване на таблицата с 9
- Неправителствени организации внасят жалба срещу бездействие на здравното министерство
- 131 СУ "Климент Аркадиевич Тимирязев", гр. София
- „Не харесвам понеделниците“: защо едно момиче стреля по училището си през 1979 г.
- Средно Училище "Свети Климент Охридски", гр. Пещера
- Обединено училище "Добри Войников", с. Победа
- Девето основно училище "Веселин Ханчев", гр. Стара Загора
- 157 Гимназия с изучаване на чужд език "Сесар Вайехо", гр. София
- Първо основно училище "Иван Вазов", гр. Свиленград
- Основно училище "Георги Сава Раковски", гр. Варна
Коментари към Междучасията са от съществено значение за благополучието и успеха на децата