Шепа орехи на ден намалява риска от развитие на Алцхаймер
Шепа орехи дневно намалява риска от Алцхаймер, твърди изследване от САЩ.
Лабораторни тестове показват, че хранителните вещества в тези ядки могат да ви дадат силен тласък на способностите за учене, подобряват паметта, емоционалната стабилност и увеличават моторните умения.
Изследователите са на мнение, че антиоксидантите в орехите помагат да се отклонят умствените нарушения. Смята се, че оксидативният стрес, свободните радикали, водещи до унищожаване на неврони и възпаление на мозъка, допринасят за загуба на паметта.
"Тези открития са многообещаващи и помагат да се положат основите за бъдещи изследвания срещу болестта на Алцхаймер, за която все още не е известно лечение", казва един от авторите Абха Чаухан.
Според проучването консумацията на около 30-40 грама орехи дневно може да предпази мозъка.
В предишни изследвания се установи, че вещества в ореха могат да защитават невроните от окислително нараняване, свързано с вредния амилоид-бета протеин, който се натрупва в мозъка в болестта на Алцхаймер.
Освен това орехите са богат източник на алфа-линоленова киселина (ALA), която допринася за здравето на сърцето и мозъка.
Коментари към Шепа орехи на ден намалява риска от развитие на Алцхаймер