НЗОК е готова да реагира на всеки пациентски сигнал за нередности в лечебните заведения
От 1 ноември 2016 г. всеки пациент, на който се налага лечение в болница, ще трябва да бъде хоспитализиран и – съответно, дехоспитализиран, чрез Регистрационната система за здравноосигурителни събития при изпълнителите на медицинска помощ, съобщават от Здравната каса.
Ако при постъпване или при изписване от лечебното заведение здравноосигурените граждани се натъкнат на нередности, затрудняващи процеса, те могат да сигнализират във всяка районна здравноосигурителна каса, както и на "горещия" телефон на НЗОК – 0800 14 800. Телефонът е безплатен за гражданите.
Сигнали и оплаквания могат да се подават и в рубрика "Он-лайн консултации" на сайта на институцията – www.nhif.bg.
Писмени жалби могат да се изпращат на адреса на районните здравноосигуритени каси или в Националната здравноосигурителна каса – 1407 София, ул. "Кричим" №1.
Другата новост в здравеопазването е ново мобилно приложение, което ще известява пациентите, когато Здравната каса извършва плащане от негово име. Така ако гражданин получи съобщение, а не е постъпвал в лечебно заведение, болницата ще бъде санкционирана. Приложението ще е налично в началото на следващата седмица.
Снимка: news.bg
НОВИНАТА е свързана към
- Физикална терапия и рехабилитация, финансирана от НЗОК
- Пенка Георгиева: Не лекуват деца в чужбина, защото изпитват недоверие към здравната каса
- Важно ли е аптеката да работи задължително с НЗОК?
- Национална здравноосигурителна каса
- Съдът постанови: НЗОК ще плаща за лечението на болите от сколиоза
- Според управителя на НЗОК недостигът на пари в касата е заради лекарствата
- Здравноосигурените могат да видят своето здравно досие с ПИК от НАП
- Държавата ще поеме лекарствата на хипертониците най-рано от април 2017 г.
- Ще се забави издаването на Европейски здравноосигурителни карти
- Здравната каса ще освободи от резерва си 50 милиона лева
Коментари към НЗОК е готова да реагира на всеки пациентски сигнал за нередности в лечебните заведения