НЗОК е готова да реагира на всеки пациентски сигнал за нередности в лечебните заведения

От 1 ноември 2016 г. всеки пациент, на който се налага лечение в болница, ще трябва да бъде хоспитализиран и – съответно, дехоспитализиран, чрез Регистрационната система за здравноосигурителни събития при изпълнителите на медицинска помощ, съобщават от Здравната каса.
Ако при постъпване или при изписване от лечебното заведение здравноосигурените граждани се натъкнат на нередности, затрудняващи процеса, те могат да сигнализират във всяка районна здравноосигурителна каса, както и на "горещия" телефон на НЗОК – 0800 14 800. Телефонът е безплатен за гражданите.
Сигнали и оплаквания могат да се подават и в рубрика "Он-лайн консултации" на сайта на институцията – www.nhif.bg.
Писмени жалби могат да се изпращат на адреса на районните здравноосигуритени каси или в Националната здравноосигурителна каса – 1407 София, ул. "Кричим" №1.
Другата новост в здравеопазването е ново мобилно приложение, което ще известява пациентите, когато Здравната каса извършва плащане от негово име. Така ако гражданин получи съобщение, а не е постъпвал в лечебно заведение, болницата ще бъде санкционирана. Приложението ще е налично в началото на следващата седмица.
Снимка: news.bg
-
Освен с пръстов отпечатък, хоспитализацията ще може да се регистрира с ЕГН и данъчен код
-
НЗОК разкрива изнесени бюра за пръстовия идентификатор в големите болници
-
В София онкоболни пациенти чакат с часове за регистрация с пръстов отпечатък
-
Въвеждането на пръстов отпечатък ще струва на лекарите 10 милиона лева
НОВИНАТА е свързана към
- Безплатни лекарства за децата до 7 години от 1 юли 2025 г.
- Прегледите при личните лекари може да станат платени от 1 април
- Здравната каса ще продължи да плаща по 2 лв. на аптеките
- Здравноосигурените могат да видят своето здравно досие с ПИК от НАП
- От 1 ноември 2016 г. във всички болници в страната ще заработи новата система за регистрация на пациентите
- Решено е: Няма да намаляват цените на клиничните пътеки
- Регистрационната система става задължителна за заплащане на лечебните заведения от НЗОК
- Приключи проверката на здравната каса в болница "Света Екатерина"
- НЗОК улеснява пациенти с диабет с нови промени
- Касата не е отказала фактуриране на извършена дейност
Коментари към НЗОК е готова да реагира на всеки пациентски сигнал за нередности в лечебните заведения