НЗОК е готова да реагира на всеки пациентски сигнал за нередности в лечебните заведения
От 1 ноември 2016 г. всеки пациент, на който се налага лечение в болница, ще трябва да бъде хоспитализиран и – съответно, дехоспитализиран, чрез Регистрационната система за здравноосигурителни събития при изпълнителите на медицинска помощ, съобщават от Здравната каса.
Ако при постъпване или при изписване от лечебното заведение здравноосигурените граждани се натъкнат на нередности, затрудняващи процеса, те могат да сигнализират във всяка районна здравноосигурителна каса, както и на "горещия" телефон на НЗОК – 0800 14 800. Телефонът е безплатен за гражданите.
Сигнали и оплаквания могат да се подават и в рубрика "Он-лайн консултации" на сайта на институцията – www.nhif.bg.
Писмени жалби могат да се изпращат на адреса на районните здравноосигуритени каси или в Националната здравноосигурителна каса – 1407 София, ул. "Кричим" №1.
Другата новост в здравеопазването е ново мобилно приложение, което ще известява пациентите, когато Здравната каса извършва плащане от негово име. Така ако гражданин получи съобщение, а не е постъпвал в лечебно заведение, болницата ще бъде санкционирана. Приложението ще е налично в началото на следващата седмица.
Снимка: news.bg
-
Регистрационната система става задължителна за заплащане на лечебните заведения от НЗОК
-
НЗОК разкрива изнесени бюра за пръстовия идентификатор в големите болници
-
Освен с пръстов отпечатък, хоспитализацията ще може да се регистрира с ЕГН и данъчен код
-
Въвеждането на пръстов отпечатък ще струва на лекарите 10 милиона лева
НОВИНАТА е свързана към
- В проектобюджета на НЗОК добавиха 260 милиона евро за младите лекари
- Схема за присвояване на средства от НЗОК разкри пловдивската полиция
- Ново изискване в договорите с НЗОК поставя аптеките пред сериозен проблем
- Здравноосигурените могат да видят своето здравно досие с ПИК от НАП
- Забавени плащания водят до опасност от недостиг на лекарства
- Национална здравноосигурителна каса
- НЗОК плаща лечението само на тежките форми на псориазис
- Структура и функции на Националната здравноосигурителна каса
- Решено е: Няма да намаляват цените на клиничните пътеки
- Физикална терапия и рехабилитация, финансирана от НЗОК
Коментари към НЗОК е готова да реагира на всеки пациентски сигнал за нередности в лечебните заведения