Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Здравна медия Интервюта Лицата, които променят света около нас Проф. Янкова-Аврамова: Бъдещият лекар трябва да бъде технологично подготвен и етично отговорен

Проф. Янкова-Аврамова: Бъдещият лекар трябва да бъде технологично подготвен и етично отговорен

от 23 май 2025г.
Автор: Гергана Караилиева
Проф. Янкова-Аврамова: Бъдещият лекар трябва да бъде технологично подготвен и етично отговорен - изображение
  • Инфо
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Коментари
Свързаност

д-р Румяна Янкова-АврамоваПроф. д-р Румяна Янкова-Аврамова e професор по химия и декан на Медицинския факултет на Бургаския държавен университет „Проф. д-р Асен Златаров". Преподава дисциплините “Неорганична химия”, “Приложна химия”, “Обща химия”, “Структурна неорганична химия”, “Методика и техника на химичните демонстрации в неорганичната химия”, “Химия и опазване на околната среда”. Води семинарни занятия по “Стехиометрични изчисления” и “Химия и опазване на околната среда”.
Област на научни интереси: координационни съединения – синтез, структура, квантово-химични изчисления; равновесия в разтвори, съдържащи метални йони; ин витро биоактивни керамики. Оценител към Фонд “Научни изследвания”, научна област “Химически науки”, член на редакционния съвет на списание “Science & Research”.

С интервюто на проф. д-р Румяна Янкова-Аврамова, Фрамар започва поредица от срещи с ключови фигури, ангажирани в системата на висшето образование. Важно е да знаем какво се случва и накъде поемат водещите медицински университети, защото това е част от стратегията за бъдещето на България.

Проф. Янкова-Аврамова споделя амбициозните планове за интегриране на изкуствения интелект и дигиталните технологии в медицинското образование и холистичния подход в обучението, който съчетава фундаменталните науки с клинична практика. Акцентира върху международното сътрудничество - факултетът участва активно в програма „Еразъм+" и е посрещнал студенти от 10 държави. Деканът откровено споделя за основните предизвикателства - недостигът на преподаватели и необходимостта от модернизация на инфраструктурата, но изразява оптимизъм относно желанието на повечето студенти да останат и работят в България.

Кои са образователните и квалификационни програми за лекари, които предлагате?

В Медицински факултет на Бургаски държавен университет „Проф. д-р Асен Златаров“ се обучават студенти в образователно-квалификационна степен „магистър” на специалност „Медицина”. В очакване на програмна акредитация са подадените доклади-самооценка на осем докторски програми, както следва: „Физиология на човека“; „Урология“; „Оториноларингология“; „Съдова хирургия“; „Нефрология“; „Кардиология“; „Анестезиология и интензивно лечение“; „Неврология“.

Кои са основните проблеми, пред които сте изправени? Имате ли стратегия за преодоляването им?

Като млад и активно развиващ се факултет на Бургаски държавен университет „Проф. д-р Асен Златаров“ Медицинският факултет среща редица предизвикателства в хода на своето утвърждаване. Основните от тях могат да бъдат обобщени в следните направления:

  • Развитие и устойчивост на академичния състав

Недостатъчен брой хабилитирани преподаватели в някои специализирани клинични и фундаментални дисциплини, което затруднява пълноценното обезпечаване на учебния процес и научната дейност.
Стратегия за преодоляване: Насърчаване на академичната кариера на млади преподаватели чрез вътрешни програми за развитие. Привличане на външни специалисти чрез гъвкави форми на сътрудничество.

  • Инфраструктурни предизвикателства и необходимост от модернизация

Необходимост от дооборудване на лаборатории и изграждане на симулационен център за обучение по медицина.
Стратегия за преодоляване: Поетапна модернизация на материалната база чрез целево финансиране (национални и европейски програми).

  • Международна свързаност и академична мобилност

Разширяване на международното сътрудничество и активизиране на участието в програми за академичен обмен.
Стратегия за преодоляване: Разширяване на сътрудничеството с европейски и световни медицински университети. Активизиране на участието по програма „Еразъм+“ и Horizon Europe, Организиране на международни конференции.

Медицинският факултет има ясна визия за своето развитие като утвърден център за висше медицинско образование, научни изследвания и социална отговорност. Основната стратегия включва устойчиво нарастване на академичния и научен капацитет, интегрирано развитие на инфраструктурата, разширяване на международните партньорства и въвеждане на добри практики в медицинското обучение и здравеопазването.

Интересна ли е професията на лекаря за младите хора, какви предизвикателства срещате в привличането на нови студенти? Кое мотивира един млад човек да поеме по дългия път към медицинската практика?

Професията на лекаря традиционно се възприема като призвание, съчетаващо хуманизъм, знание и висока социална отговорност. Въпреки това съвременният контекст поставя редица нови предизвикателства пред образователните институции, които подготвят бъдещите медицински специалисти.

През последните години се наблюдава устойчив интерес към специалност „Медицина“ както в национален, така и в международен контекст. Много млади хора избират този професионален път, водени от желание да помагат и да оказват реално въздействие върху човешкия живот, но и провокирани от престижа и социалната значимост на професията. Но и защото смятат, че професионалната реализация им е гарантирана. И още заради търсенето на лекари в глобален мащаб, но и от интерес към науката, биологията, технологиите и тяхното приложение в реална клинична среда. В същото време се утвърждава нов тип мотивация сред младите – желание за интелектуални предизвикателства, развитие в областта на иновациите (напр. дигитална медицина, персонализирана терапия, роботизирана хирургия) както и участие в международни научни общности.
Основните предизвикателства пред привличането на нови студенти са конкуренцията от страна на утвърдени медицински университети в България и чужбина, недостатъчната информираност сред част от кандидатите относно реалния облик на медицинската професия, включително натоварването, отговорността и необходимостта от непрекъснато учене.

Професията на лекаря остава високо ценена, но изисква целенасочена институционална политика, за да бъде адекватно представена пред младите хора. Нашата цел е не просто да привличаме кандидати, а да формираме подготвени, мотивирани и устойчиви професионалисти, които с убеденост и отговорност ще поемат по пътя на медицинската практика.

Как университетът балансира между фундаменталните медицински науки, клиничната практика и дигиталните иновации в учебната програма?

Постигането на ефективен баланс между фундаменталните науки, клиничното обучение и технологичните иновации е ключов стратегически приоритет за Медицински факултет. В условията на динамично променяща се здравна и технологична среда, медицинското образование не може да се основава единствено на традиционните парадигми, а изисква интегративен и гъвкав подход.

  • Фундаментални медицински науки – Още в ранните курсове на обучение се поставя акцент върху задълбоченото усвояване на дисциплини като анатомия, физиология, биохимия, хистология и патофизиология. Те изграждат биомедицинската култура и логика, без които клиничната диагностика и терапия не биха били възможни. Подходът ни включва: проблемно базирано обучение; интегрирани модули между фундаментални и клинични теми; ранно включване на студентите в практически занятия с пряка връзка към теоретичните знания.
  • Клинична практика – от III курс нататък, обучението постепенно се изнася в реална клинична среда чрез: задължителни ротации в университетски болници; работа в малки групи с преподаватели и клинични ментори. Разчитаме на партньорства с лечебни заведения в региона, където студентите не само наблюдават, но и се обучават чрез участие в диагностика, лечение и комуникация с пациенти под супервизия.
  • Дигитални иновации – курсове и модули по дигитална медицина и телемедицина в здравеопазването.

Ние прилагаме холистичен подход в медицинското образование – фундаменталната подготовка изгражда основата, клиничната практика придава реализъм и отговорност, а дигиталните иновации осигуряват съвременен и перспективен облик на обучението. Вярваме, че именно тази триада подготвя бъдещите лекари да бъдат едновременно добри хуманисти, компетентни професионалисти и иновативни мислители.

Как планирате да интегрирате изкуствения интелект и новите технологии в медицинското образование през следващите 5 години? Как влиза дигитализацията в програмата?

Интеграцията на изкуствения интелект и новите технологии е неизбежна и абсолютно необходима, ако искаме да подготвим лекари, способни да отговорят на реалностите на съвременната медицина. Ние подхождаме стратегически към този процес и сме изградили ясен петгодишен план за въвеждане на дигитализацията в обучението.
На първо място разработваме нови избираеми курсове, посветени на изкуствения интелект в медицината – включително неговото приложение в образната диагностика, прогнозирането на заболявания както и етичните въпроси, които той поставя. Целта е студентите не просто да използват технологиите, а да ги разбират и прилагат критично и отговорно.
Дигитализацията навлиза и в ежедневната организация на обучението – от електронни портфолиа и платформи за оценяване до интерактивни учебни ресурси и електронен документооборот.
Вярваме, че бъдещият лекар трябва да бъде не само добър клиницист, но и технологично подготвен, адаптивен и етично отговорен. Затова гледаме на дигитализацията не като на добавка, а като на неразделна част от съвременното медицинско образование.

Каква е стратегията Ви за привличане и задържане на висококвалифицирани преподаватели в университета?

Привличането и задържането на висококвалифицирани преподаватели е фундаментално условие за устойчивото развитие на Медицинския факултет. Нашата стратегия е многопластова и обхваща както академични, така и институционални и личностно-мотивационни аспекти.

  • На първо място, създаваме среда за научно развитие – предлагаме възможности за участие в национални и международни научни проекти, насърчаваме публикационната активност в реномирани издания и подпомагаме академичната мобилност чрез партньорства с други университети и клиники в страната и чужбина.
  • На второ място, работим за осигуряване на стабилна академична перспектива – чрез прозрачна система за кариерно израстване, подкрепа при хабилитационни процедури и включване на млади учени в преподавателската дейност под менторството на утвърдени специалисти.
  • Отделяме специално внимание на мотивацията и ангажираността – чрез гъвкави форми на преподаване, включване в академичното самоуправление, както и чрез морално и материално стимулиране на преподаватели с принос в иновациите и научната дейност.
  • Съществен елемент от стратегията ни е и модернизираната учебна и научна инфраструктура – създаваме условия за съвременно преподаване чрез дигитални технологии и електронни ресурси, което повишава удовлетвореността от работата и качеството на обучението.
  • И не на последно място – изграждаме академична култура на уважение, етика и взаимопомощ, която привлича не само с условията, но и с духа на общност и принадлежност.

Вярваме, че когато съчетаеш възможности за развитие с човешко отношение и институционална подкрепа, преподавателите избират не просто място за работа, а академичен дом, в който остават и се развиват дългосрочно.

Какви възможности за интердисциплинарно обучение предлагате, които съчетават медицинските знания с други области (бизнес, право, инженерство)?

В съвременната медицина границите между специалностите се размиват. Затова ние целенасочено развиваме интердисциплинарни образователни модели, които комбинират медицинската наука с ключови направления като здравен мениджмънт, биотехнологии и дигитално инженерство. Вярваме, че бъдещето на медицинското образование е в интердисциплинарността. Нашата цел е да подготвим специалисти, които не само лекуват, но и мислят стратегически, работят в екип с инженери, юристи, икономисти – и умеят да създават иновации в услуга на човешкото здраве.

Какви международни партньорства и програми за обмен предлагате и как те обогатяват обучението на студентите?

Международното сътрудничество е неразделна част от нашата образователна и научна философия. Ние тук работим активно, за да имат студентите ни достъп до глобални академични практики като по този начин разширяват своите знания, хоризонти и конкурентоспособност. Университетът е пълноправен участник в програма „Еразъм+“, чрез която нашите студенти могат да провеждат клинични стажове и практики в европейски болници и институции.

В Медицинския факултет се отчита устойчива и динамична студентска мобилност, осъществявана с подкрепата на Асоциацията на студентите медици в България – Бургас. През последните три години (2022–2024 г.) нашият факултет посрещна 16 чуждестранни студенти по медицина от 10 държави (вкл. Турция, Ливан, Канада, Полша, Словакия, Бразилия, Испания, Австрия и Украйна). Те преминаха клинична практика в структурите на УМБАЛ – Бургас и Комплексен онкологичен център – Бургас, в отделения по: акушерство и гинекология, ортопедия и травматология, вътрешни болести, урология, кардиология и неврохирургия.

Същевременно, броят на нашите студенти, участващи в мобилности в чужбина, бележи устойчив ръст. През 2023 и 2024 г. общо 10 студенти от специалност „Медицина“ проведоха краткосрочни клинични практики в болници в: Румъния, Египет, Литва, Босна и Херцеговина, Испания, Индонезия, Швейцария и Северна Македония. Те работиха под супервизия в отделения по педиатрия, кардиология, акушерство и гинекология, както и в университетски болници с висока степен на технологична и организационна сложност. В резултат, студентите развиха не само клинични умения, но и интеркултурна компетентност и адаптивност към различни здравни системи.

Какви мерки предприемате за подобряване на научноизследователската дейност и публикационната активност на университета?

Научноизследователската дейност е фундаментален стълб в мисията ни. Нашата стратегия е многопластова и включва както стимулиране на индивидуалната публикационна активност, така и изграждане на устойчива академична среда за интердисциплинарна и международна научна работа.
От една страна, ние развиваме вътрешна система за насърчаване на публикации в реферирани и индексирани научни списания – чрез финансово стимулиране и административна подкрепа. Подкрепяме също така участието на преподаватели в международни конференции, както и в партньорски проекти.

Медицински факултет към БДУ „Проф. д-р Асен Златаров“ прилага холистичен подход в медицинското образование – фундаменталната подготовка изгражда основата, клиничната практика придава реализъм и отговорност, а дигиталните иновации осигуряват съвременен и перспективен облик на обучението.

От друга страна, развиваме научна инфраструктура – модерни лаборатории, електронен достъп до научни бази данни, както и дигитални инструменти за анализ и управление на публикационната активност. Създаваме и подкрепяме интердисциплинарни изследователски екипи, в които клиничните специалисти работят рамо до рамо с колеги от други факултети – например по теми, свързани с биомедицински инженеринг, дигитално здравеопазване и обществено здраве.
Особено внимание отделяме на младите изследователи – чрез организиране на уъркшопи по академично писане, научна етика и проектна дейност. Работим активно и по разширяване на докторантските програми – осем нови направления вече са в процес на акредитация.

Вашите студенти ще бъдат част от здравната система след дипломирането си. Как ги подготвяте за нея?

Подготовката на нашите студенти за реалните предизвикателства в здравната система е стратегически приоритет. Нашият подход е холистичен и интегрира фундаментални медицински знания, клинична практика, етична отговорност и дигитална компетентност.

  • На първо място, изграждаме солидна теоретична основа чрез съвременна учебна програма, синхронизирана с европейските академични стандарти и изискванията на българското здравеопазване. Следваме принципа на надграждане – от фундаменталните медицински науки в първите курсове до клиничната и специализирана подготовка в горните курсове.
  • Изключително важно място в обучението заемат стажовете, които се провеждат в реална болнична среда. Нашите студенти работят под супервизията на висококвалифицирани преподаватели и клиницисти, като се запознават отблизо с диагностичния и терапевтичния процес, както и с работата в мултидисциплинарни екипи.
  • Освен клинични умения, акцентираме и върху комуникацията с пациенти, здравната етика, здравния мениджмънт и правната рамка на медицинската практика.

И не на последно място, насърчаваме участието на студентите в научна работа, международни обменни програми и доброволчески инициативи, които им помагат да изградят социална отговорност, екипен дух и адаптивност – качества, изключително важни за всеки медицински специалист в днешно време.
Считаме, че чрез този многоизмерен подход подготвяме не само добри професионалисти, но и ангажирани и състрадателни лекари, готови да отговорят на нуждите на съвременното общество и да допринесат за развитието на здравната система в България и извън нея.

>> Здравни новини от регион Бургас

Освен по медицина обучавате ли студентите за начините, по които да общуват с пациентите? Възпитава ли се емпатията?

Да, категорично. Ние сме дълбоко убедени, че висококвалифицираният лекар трябва да притежава не само солидни научни познания и клинични умения, но и развита емоционална интелигентност, съпричастност и умения за ефективна комуникация с пациентите.

Затова в учебната ни програма са заложени курсове и модули по медицинска комуникация, етика и професионална деонтология, в които студентите се обучават как да разговарят с пациенти в различни състояния – от обикновена консултация до съобщаване на тежка диагноза.
Особено внимание отделяме и на културната чувствителност и способността да се работи с уязвими групи от населението. Включваме и теми като пациентска автономия, споделено вземане на решения и справяне с емоционален стрес.

Осъзнаваме, че емпатията не е само качество, а и компетентност, която може да бъде развивана. Вярваме, че лекарят, който разбира пациента не само физиологично, но и човешки, е в основата на съвременното, хуманно и ефективно здравеопазване. Затова възпитанието на състрадание, уважение и морална отговорност е неразделна част от медицинското образование, което предлагаме.

Говорите ли за проблемите с психичното здраве и професионалното изгаряне сред студентите по медицина?

Да, това е изключително важна тема, която разглеждаме с пълната сериозност, която заслужава. Медицинското образование е не само академично, но и емоционално и психически натоварващо. Подхождаме проактивно към въпросите на психичното здраве и синдрома на професионалното изгаряне (burnout), които засягат значителна част от студентите по медицина в глобален мащаб.

Още в началото на обучението поставяме акцент върху развитието на психологическа устойчивост, емоционална интелигентност и умения за саморефлексия. Интегрирали сме теми, свързани с управлението на стреса, постигането на баланс между личния и професионалния живот, както и с ефективните механизми за справяне с високи нива на отговорност и натоварване.
Нашата цел е не само да подготвим бъдещи лекари, но и да създадем устойчиво поколение медицински специалисти, които умеят да се грижат както за другите, така и за себе си. Затова не се колебаем да говорим открито по тези теми и да създаваме подкрепяща академична среда, в която грижата за психичното здраве е част от културата на институцията.

Кои, според Вас, са най-големите проблеми в сектор „Здравеопазване“? Готови ли са бъдещите лекари за реалната работна среда?

Сектор „Здравеопазване“ е изправен пред редица системни предизвикателства, които изискват комплексен и дългосрочен подход. Сред най-съществените проблеми са недостигът на кадри, особено в определени региони и специалности, неравномерното разпределение на ресурси, бюрократичните натоварвания, които често отнемат време от пряката грижа за пациента, както и нуждата от по-сериозна дигитална трансформация и координация между различните нива на медицинската помощ.

Към тези предизвикателства трябва да добавим и все по-ясно изразената необходимост от мултидисциплинарен подход, който да съчетава медицинското знание с етика, технологии и социална ангажираност. В този контекст вярвам, че бъдещите лекари, които се обучават днес, ще трябва да притежават не само клинична компетентност, но и адаптивност, критично мислене и емпатия.
Особено внимание обръщаме на интеграцията на нови технологии и изкуствен интелект в медицинската подготовка – нещо, което не само отразява бъдещето на професията, но и дава на нашите студенти усещане за реалната посока на развитие в сектора.
Затова мога да кажа, че бъдещите лекари, които подготвяме, не просто получават диплома – те влизат в системата с отворено съзнание, с устойчиви ценности и с практическа увереност. И може би именно това поколение ще бъде способно да реформира здравеопазването отвътре, със знание, отговорност и човечност – качества, които са в основата не само на науката, но и на изкуството да бъдеш лекар.

Колко от тях планират да останат в България?

Това е въпрос, който ни вълнува дълбоко, защото инвестицията в медицинското образование в България има смисъл само ако бъдещите лекари намерят професионално удовлетворение тук, в родината си. Според нашите неофициални наблюдения и анкети, провеждани в рамките на учебния процес, повечето от студентите изразяват намерение да останат в България – поне в началото на своята кариера.

Разбира се, съществува група студенти, които обмислят работа или специализация в чужбина. Това често се дължи на фактори като по-добри условия на труд, възможности за научно развитие, или вече изградени лични и професионални контакти зад граница. Въпреки това, трябва да подчертая, че мотивацията за оставане в страната се повишава, когато младите лекари срещат подкрепа – както по време на обучението, така и при навлизането в практиката.

Полагаме системни усилия да създадем атрактивна академична и клинична среда, в партньорство със здравните институции в региона. Работим активно и с общинските власти за насърчаване на кариерното развитие в местните болници, включително чрез стипендии, практика и възможности за специализация в същите структури, където студентите се обучават.
Смятаме, че когато образованието е свързано с реална перспектива за реализация на място – с уважение, достойно заплащане и условия за растеж – все повече млади лекари ще изберат да останат и да допринасят за развитието на българското здравеопазване.

3.0/5 2 оценки

Коментари към Проф. Янкова-Аврамова: Бъдещият лекар трябва да бъде технологично подготвен и етично отговорен

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Проф. Янкова-Аврамова: Бъдещият лекар трябва да бъде технологично подготвен и етично отговорен
    www.framar.bg 
    на 23 May 2025 в 23:15
    Коментирайте "Проф. Янкова-Аврамова: Бъдещият лекар трябва да бъде технологично подготвен и етично отговорен"

ИНТЕРВЮТО е свързано към

  • Лицата, които променят света около нас
  • Д-р Христина Савова Балимезова
  • д-р Нели Иванова Конярова
  • Д-р Женя Владева Динева
  • Д-р Кремена Георгиева Желева
  • д-р Марина Лалева Чавдарова
  • Д-р Жени Петрова Стоичкова
  • Д-р Николина Минкова Колева
  • Д-р Георги Петров Стефанов
  • Д-р Станка Добрева Кичукова
  • Д-р Димитър Илков
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Най-добрите ортодонти в Бургас

преди 699 дни, 20 часа и 59 мин.

Можете ли да ми препоръчате добър Ендокринолог в Бургас/областта?

преди 1990 дни, 10 часа и 25 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Услуги в България на speedybook.pro

преди 7 дни, 11 часа и 20 мин.

Какво представлява прозяването

преди 12 дни, 2 часа и 20 мин.

Кои са летните фестивали, които ще посетите?

преди 12 дни, 2 часа и 32 мин.

Шалгам - сок от виолетов морков за детоксикация

преди 12 дни, 2 часа и 39 мин.
Всички

АНКЕТА

Прозрачна ли е благотворителността в България?

Виж резултатите
Още интересни публикации
Соларни дървета ще зареждат мобилни устройства и инвалидни колички Соларни дървета ще зареждат мобилни устройства и инвалидни колички

Соларни дървета ще зареждат мобилни устройства и инвалидни колички

от 22 фев 2016г. Прочети повече

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

МЕНТА ГЛОГ ВАЛЕРИАНА + Mg таблетки * 30 СОФАРМА

ХЕЛИКС ОРИГИНАЛ ДАБЪЛ капсули * 60

ХЕЛИКС ОРИГИНАЛ капсули * 30

ИНСУЛИНОВА ИГЛА MEDFINE PLUS 6 мм * 100 бр.

РЕД ПАНДА НАТОКОМБО таблетки * 60

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ВЕНИПЕРФЕКТ КОМПЛЕКС капсули 425 мг * 40

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 23 май 2025г. в 18:42:02

I23.6 Тромбоза на предсърдие, предсърдно ухо или камера като текущо усложнение на острия инфаркт на миокарда

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 23 май 2025г. в 18:32:38

ПРИМ ОЙЛ капсули 505 мг * 60 ХЕРБАМЕДИКА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 23 май 2025г. в 18:26:58

АДЕНУРИК таблетки 80 мг * 28 BERLIN CHEMIE

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 23 май 2025г. в 18:04:10

РЕСТИВ дъвчащи таблетки * 10

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 23 май 2025г. в 17:36:09
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival