Орехите свиват раковите клетки на дебелото черво
Шепа орехи на ден може да помогне за забавяне на растежа на туморите при рак, твърди ново проучване от САЩ.
Омега-3 мастните киселини и други съединения в ядките могат да намалят възпалението в раковите клетки на дебелото черво.
Те също така намаляват притока на кръв към туморите, значително забавяйки растежа им.
Специалистите откриват, че колкото по-голям е броят на омега-3 мастните киселини, толкова по-малки са туморите. При мишки, подложени на хранителен режим, богат на орехи, са установени 10 пъти повече от полезните киселини, отколкото при другите.
Ракът на дебелото черво е третият най-често срещан тип на рак в световен мащаб и е втората водеща причина за смърт в западните страни след този на белия дроб.
Изследванията показват, че 30-50% от случаите на рак на дебелото черво при мъжете и 20% при жените могат да бъдат предотвратени чрез преминаване към по-здравословен режим на хранене и начин на живот.
Новото проучване, проведено д-р Христос Манзорос от Медицинското училище в Харвард, е първото по рода си, анализиращо въздействието на орехите върху микро-рибонуклеинова киселина
"Нашето изследване показва, че богатата на орехи диета предизвиква значителни промени в експресията на профила на микро-рибонуклевиновата киселина при рак на дебелото черво", посочва д-р Манзорос.
Коментари към Орехите свиват раковите клетки на дебелото черво