Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Здравна медия Любопитно Знаете ли, че... Периодичното гладуване намалява риска от сърдечна недостатъчност

Периодичното гладуване намалява риска от сърдечна недостатъчност

от 18 ное 2019г., обновено на 05 март 2021г.
Редактор: Вероника Събова
Периодичното гладуване намалява риска от сърдечна недостатъчност - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Въпреки че периодичното гладуване може да звучи като поредната мания за отслабване, практиката да не се яде и пие за кратки периоди от време може да доведе до по-добро сърдечно здраве. Според ново проучване на изследователи от Института за сърдечно здраве в Солт Лейк Сити, САЩ, пациентите с извършена сърдечна катетеризация (инвазивно изследване на сърцето и коронарните артерии), които практикуват метода на периодично гладуване, живеят по-дълго от тези, които го отбягват. Също така според учените хората, прибягващи до кратки периоди на гладуване, е по-малко вероятно да бъдат диагностицирани със сърдечна недостатъчност.

Как влияе гладуването върху здравето?

Еволюцията е дарила човешкия организъм с уникалната способност да съхранява енергия за бъдещи периоди на лишения. Въпреки това, в днешно време храната, особено нездравословната, е навсякъде около нас. При всички животински видове, включително червеи, мухи, гризачи, кучета, маймуни и хора, е установено, че интервенциите, които удължават живота, са изключително малко, но е доказано, че една от тях е периодичното гладуване.

С настоящото изследване учените правят опити да хвърлят нова светлина върху вековния дебат за това как гладуването влияе на здравето. Последните проучвания разкриват, че пропускането на хранения за определен период от време допринася за намаляване на кръвното налягане, „лошия“ холестерол и инсулиновата резистентност – състояние, което може да повиши кръвната захар. Изследване от 2017 г. пък показва, че гладуването през деня е толкова ефективно, колкото ежедневното ограничаване на калориите, с цел отслабване и задържане на килограмите.

Периодичното гладуване намалява риска от сърдечна недостатъчност

Настоящото проучване, чиито резултати са представени на научна сесия на Американската сърдечна асоциация, обхваща 2001 пациенти, подложени на сърдечна катетеризация в периода 2013-2015 г. В началото на изследването на всички участници е предоставена анкета с поредица от въпроси за начина на живот, включително и дали се практикува периодично гладуване или не. След попълването на въпросника изследователи проследяват здравословното състояние на пациентите в продължение на четири години и половина.

Изследването оценява и други параметри, включително демографски данни, социално-икономически фактори, рискови фактори за сърдечносъдови заболявания, както и наличието на вредни навици, като тютюнопушене и консумация на алкохол.

Предвид данните от проучването, учените са категорични, че при пациентите, които периодично гладуват, рискът от сърдечна недостатъчност е значително по-нисък в сравнение с хората, които отбягват цикличното хранене.

“Констатациите са изключително интересни. Ефектът от периодичното гладуване върху сърдечното здраве е много по-значим, отколкото сме очаквали.“, споделя авторът на изследването д-р Бенджамин Хорн.

Според Криста Варади, доцент по хранене в Университета на Илинойс в Чикаго, проучването е изключително важно, тъй като досега не е провеждано подобно. Налични са много краткосрочни клинични изследвания върху периодичното гладуване, но определено няма проучвания, които разглеждат ефектите върху сърдечното здраве в дългосрочен план.

Все още не е открита причината, поради която периодичното гладуване води до по-добро сърдечно здраве, въпреки че според д-р Бенджамин Хорн, това се дължи на множество фактори. Цикличното хранене засяга нивата на хемоглобин, броя на червените кръвни клетки, човешкия хормон на растежа, като едновременно с това понижава нивата на натрий – фактори, които водят до по-добро сърдечно здраве и същевременно намаляват риска от сърдечна недостатъчност и коронарна болест на сърцето.

Източник:

medicalxpress.com, heart.org, freepik.com

Още по темата:
  • Гладуване при диабет: Какви са ползите и рисковете от ограничения прием на храна Гладуване при диабет: Какви са ползите и рисковете от ограничения прием на храна
  • Лекарство за рак в процес на клинично изпитване имитира благоприятните ефекти от гладуването при мишки Лекарство за рак в процес на клинично изпитване имитира благоприятните ефекти от гладуването при мишки
  • Гладуването води до промени в тялото на молекулярно ниво Гладуването води до промени в тялото на молекулярно ниво
  • Стягане на кожата след отслабване Стягане на кожата след отслабване
5.0/5 2 оценки

Продукти от Framar.bg

ВИТЕН ЛАБ МУЛТИВИТАМИНИ И МИНЕРАЛИ + КОЕНЗИМ Q10 капсули * 60
15.00€

ВИТЕН ЛАБ МУЛТИВИТАМИНИ И МИНЕРАЛИ + КОЕНЗИМ Q10 капсули * 60

Нов
СУОНСЪН АСПЕРЖИ капсули 400 мг * 60
14.70€

СУОНСЪН АСПЕРЖИ капсули 400 мг * 60

Коментари към Периодичното гладуване намалява риска от сърдечна недостатъчност

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Периодичното гладуване намалява риска от сърдечна недостатъчност
    www.framar.bg 
    на 14 August 2026 в 04:43
    Коментирайте "Периодичното гладуване намалява риска от сърдечна недостатъчност"

Вижте още

  • Знаете ли, че...
  • Сърдечна недостатъчност
  • Как да преминем правилно от гладуване към нормално хранене
  • I50.0 Застойна сърдечна недостатъчност
  • Хранене при сърдечна недостатъчност
  • Лечение със спиронолактон
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Ванилинът в електронните цигари може да наруши ранното ембрионално развитиеВанилинът в електронните цигари може да наруши ранното ембрионално развитие

Ванилинът в електронните цигари може да наруши ранното ембрионално развитие

от 13 авг 2026г.Прочети повече
Novo Nordisk пуска на пазара базалния инсулин Awiqli, който се бие веднъж седмичноNovo Nordisk пуска на пазара базалния инсулин Awiqli, който се бие веднъж седмично

Novo Nordisk пуска на пазара базалния инсулин Awiqli, който се бие веднъж седмично

от 13 авг 2026г.Прочети повече
Тревожен скок в броя на рецептите с левковорин за деца с аутизъм в САЩТревожен скок в броя на рецептите с левковорин за деца с аутизъм в САЩ

Тревожен скок в броя на рецептите с левковорин за деца с аутизъм в САЩ

от 13 авг 2026г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Търся мнение за Диклопрам - имате ли странични ефекти?

преди 13 часа и 22 мин.

Спечели ли ви новата Coca - Cola Zero Zero?

преди 42 дни, 15 часа и 3 мин.
Всички

АНКЕТА

Скъпи ли са хранителните продукти в България?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

БЯЛА ВЪРБА КОРА капсули * 100 NATURE'S WAY

БРЕЙН БОДИ БУСТЕР таблетки * 60 ЦВЕТИТА ХЕРБАЛ

ВОЛТАРЕН ЕМУЛГЕЛ СПОРТ 1.16% гел 100 г

ВОЛТАРЕН ЕМУЛГЕЛ СПОРТ 1.16% гел 60 г

КОПРИВА МАКС течна формула 100 мл ЦВЕТИТА ХЕРБАЛ

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ЛАМИЗИЛ спрей за кожа, разтвор 15 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 13 авг 2026г. в 09:26:49

ДИКЛОПРАМ капсули 75 мг / 20 мг * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 13 авг 2026г. в 09:13:32

ЛАМИЗИЛ спрей за кожа, разтвор 15 мл

Коментар на: Даниела Русинова от 13 авг 2026г. в 09:03:18

ВИМОВО 500 мг / 20 мг таблетки с изменено освобождаване * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 13 авг 2026г. в 08:36:55

КОРТАПРЕД таблетки 5 мг * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 13 авг 2026г. в 08:20:45
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Отказ от сделка
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2026 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival