Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Здравна медия Любопитно За нашето здраве Според ново проучване здравословната диета помага за предотвратяване на бъбречни заболявания

Според ново проучване здравословната диета помага за предотвратяване на бъбречни заболявания

от 04 окт 2019г., обновено на 31 окт 2019г.
Редактор: Вероника Събова
Според ново проучване здравословната диета помага за предотвратяване на бъбречни заболявания - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Ново изследване на учени от Университета Бонд в Австралия предполага, че спазването на здравословна диета може да помогне за предотвратяването на бъбречни заболявания. Констатациите от проучването са публикувани в CJASN.

Промените на хранителния режим могат да помогнат за забавяне прогресията на хронична бъбречна недостатъчност (ХБН), но до този момент не е проучено достатъчно дали здравословната диета подпомага превенцията срещу развитието на болестта. За да докажат това твърдение, д-р Хаймон Кели, Катрина Бах и колегите им от Университета Бонд анализират всички проучвания, които са проведени до февруари 2019 г., свързани със здравословното хранене и различните заболявания на бъбреците.

Анализът обхваща 18 проучвания, включващи 630 108 души, на които здравословното състояние е наблюдавано средно по 10 години. Здравословните диетични модели обикновено насърчават по-високия прием на зеленчуци, плодове, бобови растения, ядки, пълнозърнести храни, риба и нискомаслени млечни продукти, както и по-ниския прием на червени и преработени меса, натрий и захарни напитки.

Констатациите показват, че здравословният хранителен режим е свързан с 30% понижен риск от ХБН, както и с 23% по-ниска честота на албуминурия, ранен индикатор за увреждане на бъбреците.

Тези резултати доказват твърденията, подкрепящи потенциалната полза от спазването на здравословен хранителен режим (Средиземноморска диета, DASH диета или Националните диетични насоки) за първичната профилактика на хронични състояния, включително диабет тип 2, сърдечносъдови заболявания, когнитивен спад, ракови заболявания.

Според изследователите проучването може да помогне за разработването на програми за профилактика на хронична бъбречна недостатъчност, които да са ефективни за намаляване тежестта на заболяването.

Източник:

sciencedaily.com, msn.com

Още по темата:
  • В Германия препоръчват здравословно хранене, полезно и за околната среда В Германия препоръчват здравословно хранене, полезно и за околната среда
  • Макароните са полезни и предразполагат към здравословно хранене Макароните са полезни и предразполагат към здравословно хранене
  • Здравословното хранене е важно за нормалния растеж и развитие на всяко дете Здравословното хранене е важно за нормалния растеж и развитие на всяко дете
  • Децата, които консумират над пет порции плодове и зеленчуци дневно, имат по-добро психично здраве Децата, които консумират над пет порции плодове и зеленчуци дневно, имат по-добро психично здраве
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

ПОДМЛАДЯВАЩИЯТ ЕНЗИМ - Д-Р ХИРОМИ ШИНИЯ - СИЕЛА
7.62€ / 14.90лв.

ПОДМЛАДЯВАЩИЯТ ЕНЗИМ - Д-Р ХИРОМИ ШИНИЯ - СИЕЛА

МАЛКАТА ГОЛЯМА ГОТВАРСКА КНИГА / БЪРЗА КУХНЯ - СИЕЛА
17.90€ / 35.01лв.

МАЛКАТА ГОЛЯМА ГОТВАРСКА КНИГА / БЪРЗА КУХНЯ - СИЕЛА

ФРИТЮРНИК С ГОРЕЩ ВЪЗДУХ 5 л JOCCA
137.54€ / 269.00лв.

ФРИТЮРНИК С ГОРЕЩ ВЪЗДУХ 5 л JOCCA

Безплатна доставка за България!
КАК САМО ЧРЕЗ ХРАНЕНЕ ДА ЗАПАЗИМ ЗДРАВЕТО СИ, ДА СЕ ПОДМЛАДИМ И ДА СЕ ЛЕКУВАМЕ - том 2 - Д-Р ЙОНКО МЕРМЕРСКИ
12.78€ / 25.00лв.

КАК САМО ЧРЕЗ ХРАНЕНЕ ДА ЗАПАЗИМ ЗДРАВЕТО СИ, ДА СЕ ПОДМЛАДИМ И ДА СЕ ЛЕКУВАМЕ - том 2 - Д-Р ЙОНКО МЕРМЕРСКИ

ФРИТЮРНИК С ГОРЕЩ ВЪЗДУХ 7.4 л JOCCA
163.10€ / 319.00лв.

ФРИТЮРНИК С ГОРЕЩ ВЪЗДУХ 7.4 л JOCCA

РЕЦЕПТИ ОТ РЕСТОРАНТА НА ГОРДЪН РАМЗИ - ГОРДЪН РАМЗИ - ХЕРМЕС
20.43€ / 39.96лв.

РЕЦЕПТИ ОТ РЕСТОРАНТА НА ГОРДЪН РАМЗИ - ГОРДЪН РАМЗИ - ХЕРМЕС

Коментари към Според ново проучване здравословната диета помага за предотвратяване на бъбречни заболявания

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Според ново проучване здравословната диета помага за предотвратяване на бъбречни заболявания
    www.framar.bg 
    на 10 June 2026 в 20:32
    Коментирайте "Според ново проучване здравословната диета помага за предотвратяване на бъбречни заболявания"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Нашето здраве
  • Здравословен хранителен режим
  • Забранените храни по време на бременност
  • Диетата на дълголетниците - Сини зони
  • Здравословният начин на живот може да намали с до 60% случаите на възпаление на червата
  • Ваня Иванова – Ванилка: Здравословната храна е онази, приготвена с много любов!
  • Влиянието на микропластмасите върху здравето и как да се детоксикираме
  • Лечение при булимия
  • 5 златни правила за здравословно хранене
  • Как да отслабнете без диета
  • Лайфстайл лечение
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Спасяват 29-годишна бременна с близнаци с аортна дисекцияСпасяват 29-годишна бременна с близнаци с аортна дисекция

Спасяват 29-годишна бременна с близнаци с аортна дисекция

от 10 юни 2026г.Прочети повече
Финеренон е ефективен и при хронично бъбречно заболяване, несвързано с диабетФинеренон е ефективен и при хронично бъбречно заболяване, несвързано с диабет

Финеренон е ефективен и при хронично бъбречно заболяване, несвързано с диабет

от 10 юни 2026г.Прочети повече
Терапия с животни подпомага лечението на пациенти с психични разстройства във ФранцияТерапия с животни подпомага лечението на пациенти с психични разстройства във Франция

Терапия с животни подпомага лечението на пациенти с психични разстройства във Франция

от 10 юни 2026г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Тихият инфаркт (безсимптомна миокардна исхемия) – когато сърцето мълчи

преди 6 дни, 9 часа и 51 мин.

Тихият инсулт - когато не разбираме, че сме получили мозъчен инфаркт

преди 33 дни, 7 часа и 26 мин.
Всички

АНКЕТА

Позволявате ли на децата ви да използват социални мрежи

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ВИШИ ДЕРМАБЛЕНД КОРИГИРАЩ ФОН ДЬО ТЕН ФЛУИД - 45 ЗЛАТО 30 мл

ХИДРАТИРАЩ КРЕМ ЗА ЛИЦЕ, РЪЦЕ И ТЯЛО 200 мл ECHO

АЛФАЛИЦИД таблетки 600 мг * 30 АДИФАРМ

СЕГРЕТА АНТИВАРИКОЗНИ 3/4 ЧОРАПИ БЕЗ ПРЪСТИ 140 DEN БЕЖОВИ размер 1

СЕГРЕТА ДАМСКИ КОМПРЕСИВНИ 3 / 4 ЧОРАПИ БЕЖОВИ 1 размер 140 ДНИ

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ПАПИЛОКЕР ИМУНОКАПС капсули * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 10 юни 2026г. в 09:57:18

ВЕРТИГОХИЙЛ таблетки * 50

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 10 юни 2026г. в 09:41:27

ЕЛИКВИС таблетки 5 мг * 60

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 10 юни 2026г. в 09:28:20

ИНОФОЛИК HP саше * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 10 юни 2026г. в 09:18:55

ПРОГЕПРИЛ таблетки * 28

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 10 юни 2026г. в 09:08:30
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2026 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival