Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Здравна медия Любопитно Знаете ли, че... В Русия се канят да ограничат рекламите за бързата храна

В Русия се канят да ограничат рекламите за бързата храна

от 15 март 2021г.
Редактор: Гергана Караилиева
В Русия се канят да ограничат рекламите за бързата храна - изображение
  • Инфо
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Коментари
Свързаност

След предложението, внесено в Държавната дума на Русия, съдържащите захар напитки да бъдат обложени с акциз, сега вниманието се насочва към бързата храна.

Предложението

Директорът на Института по социални изследвания и развитие на гражданските инициативи Максим Петунин е изпратил писмо до министъра на здравеопазването, в което предлага в Русия да бъде ограничена рекламата на бързата храна. Един от най-сериозните аргументи е, че редовното хапване на бърза храна може да доведе до сериозни проблеми със здравето. Подобно мнение защитават стотици експерти не само в Русия, но и в целия свят, такава е позицията и на Световната здравната организация.

Максим Петунин подчертава, че подобно ограничение е въведено в редица други страни, а в същото време ресторантите за бързо хранене в Русия използват всички възможности на рекламата за популяризирането на предлаганата от тях храна.

Благодарение точно на активната реклама редовното посещение в заведенията за бързо хранене са се превърнали в начин на живот за много руснаци.

Предложението е да се ограничи рекламата на заведенията за бързо хранене и техните продукти като тя бъде изцяло забранена в печатните медии, интернет и на билбордове както и да не може да се излъчва в радиата и телевизиите във времето от 8 часа сутринта до 23 часа.

От няколко години темата за ограничаването на рекламата е във фокуса на общественото внимание, но така и няма реален резултат. Законопроектът не е приет до момента. Една от причините е, че има силен натиск от страна на производителите на бърза храна.

Причината да бъде поставен отново въпросът е проведената преди време кръгла маса по въпросите на общественото здраве в Русия. Данните, изнесени на нея показват, че едва 12% от руснаците живеят здравословно. В същото време в страната нараства броят на хората със сърдечносъдови заболявания и диабет, а нездравословната храна е една от причините за тези заболявания.

И здравното министерство, и руските депутати са убедени, че най-накрая законопроектът трябва да бъде приет. Освен ограничаването на рекламата се обмислят и множество други мерки, сред които са поставянето на знак „вредно“ или „полезно“ върху продуктите както и определянето на затлъстяването и отслабването като болести, за да могат лекарите да предприемат действия за лечението им.

Сред привържениците на идеята за ограничаване на рекламата и другите мерки, свързани със здравословния начин на живот в Русия, е д-р Владимир Кругли, който е и член на Комитета по социална политика. „Ако искаме поколението след нас да бъде здраво, е нужно да възпитаваме децата как да се хранят. Не може да си затваряме очите и когато става дума за бича на съвременното общество – захарния диабет, а една от причините за появата му е нездравословната храна.“

За рекламата и нейното влияние

Според диетолога д-р Елена Соломатина бързата храна изглежда винаги изключително апетитна на рекламата и това е една от причините хората спонтанно да поискат да си я купят. Те не само искат, но и го правят.

Усилията са към ограничаването на рекламата, защото ако тя не работи, едва ли биха инвестирали толкова огромни средства в нея, коментира д-р Соломатина и допълва, че на практика всички знаят, че бързата храна е вредна, че представлява импулсна покупка, направена, защото рекламираният продукт изглежда невероятно апетитно и на човек му се иска да го има веднага.

„Минута преди да види рекламата, човек не е мислил и не е желал това, но след като веднъж я види, слюнката му потича като при кучето на Павлов и той купува, нищо че после може и да съжалява“, аргументира се диетоложката.

Д-р Соломотина е убедена, че колкото по-малко се рекламира, толкова по-малко ще бъдат покупките на бърза храна.

„Ограничаването на тази реклама ще помогне да се намали интересът на хората към нездравословната храна. Колкото по-малко виждат провокиращите картинки, толкова по-добре за тях“, смята тя и подчертава, че много често хората не купуват хамбургер и пържени картофки, защото наистина са гладни, а защото са впечатлени от красивата реклама. Не на последно място стои и въпросът с цената. Много често бързата храна е по-евтина. Това не означава обаче, че е по-качествена.

В повечето случаи от рекламата са провокирани децата и младите хора, припомнят още специалистите. По-възрастните не го правят, защото у тях е изградена култура на храненето, свързана преди всичко с почит към домашната храна. Точно затова усилията трябва да бъдат насочени към възпитанието на децата, за да придобият те култура на хранене, която ще ги предпази от вредните храни. Както подчертават мнозина специалисти, когато е налице култура на хранене, едва ли хапването дори няколко пъти в годината в заведение за бързо хранене е в състояние да нанесен тежки поражения.

Източник:

radiosputnik.ria.ru, russian.rt.com, pixabay.com

Още по темата:
  • Биомаркери разкриват колко ултрапреработена храна консумира човек Биомаркери разкриват колко ултрапреработена храна консумира човек
  • Нездравословното хранене се свързва с ранна първа менструация при момичетата Нездравословното хранене се свързва с ранна първа менструация при момичетата
  • Вегетарианците консумират повече свръхпреработени храни от месоядците Вегетарианците консумират повече свръхпреработени храни от месоядците
  • 14% от хората по света може да са пристрастени към ултрапреработените храни 14% от хората по света може да са пристрастени към ултрапреработените храни
5.0/5 1 оценка

Коментари към В Русия се канят да ограничат рекламите за бързата храна

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте В Русия се канят да ограничат рекламите за бързата храна
    www.framar.bg 
    на 15 June 2025 в 18:28
    Коментирайте "В Русия се канят да ограничат рекламите за бързата храна"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Знаете ли, че...
  • Биомаркери разкриват колко ултрапреработена храна консумира човек
  • Рекламни трикове за по-апетитни хранителни продукти
  • Нездравословното хранене се свързва с ранна първа менструация при момичетата
  • 20 примера за това как са изглеждали рекламите на известни марки през миналия век
  • Вегетарианците консумират повече свръхпреработени храни от месоядците
  • Как да спрем да ядем вредни храни
  • Филмът Сам вкъщи от 1990, сравнен с рекламата от 2018 година
  • Психологическо използване на сетивата в маркетинга
  • 14 реклами, които крещят за промяна
  • 10 полезни неща, които да правим по време на рекламите
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Каква храна може да се даде за котка за добра козина?

преди 537 дни, 2 часа и 58 мин.

Дете на 2.5 яде само пасирана храна

преди 1995 дни, 20 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Прием в болница - какво заплаща НЗОК, какви документи са необходими и колко продължава болничният престой

преди 2 дни, 2 часа и 12 мин.

Психотест за оръжие в България: Какво представлява и формалност ли е?

преди 2 дни, 9 часа и 13 мин.

Фармацевтични дни на кариерата - 21 юни, 2025 година - НДК

преди 6 дни, 1 час и 30 мин.

Бедечка фест - На зелено 3 - 20-22 юни, 2025 година

преди 7 дни, 55 мин.
Всички

АНКЕТА

Готови ли сте у дома да полагате грижа за болен роднина?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

УЕЙТ МЕНИДЖЪР ДРИНК МИКС С ПЛОДОВ ВКУС прах 170.7 г NATURE'S WAY

ХАЯ КОЛАГЕН МАКС прах НЕОВКУСЕН 395г

ХАЯ КОЛАГЕН МАКС прах ПОРТОКАЛ 395г

ХАЯ КОЛАГЕН МАКС прах ЯБЪЛКОВ СОК 395г

ХАЯ ЛАБС СУПЕР ГРИЙНС С АРОМАТ ПРАСКОВА прах 300 г

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ФЛОРАЖИН ИНТИМЕН ТЕЧЕН САПУН 200 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 13 юни 2025г. в 17:51:49

ФЛОРАЖИН ИНТИМЕН ТЕЧЕН САПУН 200 мл

Коментар на: Мая от 13 юни 2025г. в 17:37:22

БЕТАЗОНТРИО 0,500 мг/г + 10 мг/г + 1 мг/г крем 15 г

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 13 юни 2025г. в 17:06:36

ТАБЕКС таблетки 1.5 мг * 100 СОФАРМА

Коментар на: Aurischo от 13 юни 2025г. в 15:00:47

ЛАВАНДУЛОВ СПИРТ 100 мл ХИМАКС ФАРМА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 13 юни 2025г. в 14:51:45
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival