Начало Здравна медиа Любопитно Нашето здраве КАК ДА СЕ СПРАВИМ С ХОЛЕСТЕРОЛА

КАК ДА СЕ СПРАВИМ С ХОЛЕСТЕРОЛА

КАК ДА СЕ СПРАВИМ С ХОЛЕСТЕРОЛА - изображение

Холестеролът е променливо вещество. Има лош (вреден или лек холестерол), а също и добър (полезен или тежък холестерол). Полезният се поглъща и се отлага в черния дроб, а вредният постъпва в организма с тлъстата храна. На лекарите е добре известна пряката зависимост между нивото на лошия холестерол и развитието на исхемичната болест на сърцето, която е една от водещите заболявания в света.

Тук Ви предлагаме няколко съвета за това как да поддържате нормални нива на холестерола в организма си.

 

Яжте повече храни, спомагащи за увеличаването на добрия холестеро като мазнини от риба, чесън, плодове и зеленчуци, фибри, пълнозърнести храни.

 

Увеличете консумацията на рибни мазнини(скумрия, сьомга и риба тон), защото те съдържат омега 3 мастни киселини, които предотвратяват наслагването на плаки по артериите и предпазват кръвта от съсирване.

 

Включете чесъна в диетата си, защото предпазва кръвоносните съдове от лошия холестерол.

 

Уверете се, че храната, която поглъщате е богата на антиоксиданти и нутриенти - Бета каротин, витамин Е, витамин С и селений. Те се съдържат в най-голямо количество в сушените сливи и някои други сушени плодове, както и в пресните плодове и зеленчуци. С тяхна помощ се предотвратява утаяването на лошия холестерол в кръвоносните съдове.

 

Пийте по 2-3 литра вода дневно, защото водата спомага за  увеличението на фибрите в храната. Влакната стимулират производството на добрия холестерол, а освен това тялото по-бързо усвоява мазнините.

 

Не яжте наситени мастни киселини(жиевотински мазнини), защото те ускоряват процеса на производство на лош холестерол. Не е задължително да ги изключите напълно от менюто си, но ограничете тяхното количество и винаги ги консумирайте с фибри и вода (например сирене с пълнозърнест хляб и чаша вода).

 

Пийте по 2-3 литра вода дневно, защото водата спомага за увеличението на фибри в храната. Влакната стимулират производството на добрия холестерол, а освен това тялото по-бързо усвоява мазнините.

 

Увеличете приема на ненаситени мастни киселини, защото диета, богата на тези съставки, предпазва от сърдечно-съдови заболявания, някои видове рак и е предпоставка за дълъг живот.

 

Намалете употребата на храни, които намаляват нивото на добрия холестерол. На  първо място това за маргарините и мазнините за готвене(изключение е зехтинът). Част от растителните мазнини, например слънчогледовото олио(в което преобладават полиненаситените мазнини), при нагорещяване произвеждат мастни киселини.

 

Пийте по чаша вино или бира дневно, защото са богати на антиоксиданти и подпомагат произвеждането на добър холестерол. Те помагат на кръвоносните съдове - да не се утаява лош холестерол.

 

Ако сте с наднормено тегло и изгубите няколко излишни килограма, ще помогнете за производството на добър холестерол.

За Framar.bg: в-к Уикенд

Още по темата:

3.2, 5 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЗдравни съветиХрани и ястияРецептиСнимкиИсторияДиетиХранене при...Здравни проблемиАлтернативна медицинаЛайфстайлНовиниСпортМедицински изследванияТестовеЛеченияБотаникаСпециалисти