Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Здравна медия Любопитно Бременност и майчинство Приемането на ядки в ранна бременност повишава интелекта на детето

Приемането на ядки в ранна бременност повишава интелекта на детето

от 09 май 2019г., обновено на 10 май 2019г.
Приемането на ядки в ранна бременност повишава интелекта на детето - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Ново проучване показва, че жените, консумиращи често ядки в началния етап на бременността си, имат по-интелигентни деца.


Анализите на изследването обемат 2 200 жени и деца и са продължили повече от 8 години. Изведените данни сочат, че майките, които са се хранили с ядки повече от 4 пъти седмично през първoто тримесечие след забременяването, имат деца, показващи значително по-високи резултати на тестовете за интелигентност. Тяхната когнитивна функция, продължителност на вниманието и функционална памет са били много по-добри, отколкото от тези на рожби, чиито майки не са консумирали достатъчно ядки.

Изследователският екип на Института за световно здраве в Барселона (Barcelona Institute for Global Health) вярва, че полезните хранителни вещества, като фолиева киселина и есенциални мастни киселини (омега-3, омега-6 и др.), се натрупват в нервните тъкани на развиващия се плод и се оказват решаващи в ранния етап на развитие.

Изследователите проследяват цялата бременност, като специално са насочили вниманието си в първото и последното тримесечия, където отново са предполагали, че ще има връзка между интелекта на детето и високия прием на ядки, но подобна обвързаност във финалния етап на бременността не е открита.

Ядките са всеизвестни с това, че намаляват риска от хипертония, редуцират оксидативния стрес и подпомагат борбата с диабета. Учените подозират също, че те осигуряват и защитен ефект срещу когнитивното влошаване при хората в напреднала възраст. Това обаче е първото проучване, което изследва връзката между консумацията на ядки по време на бременност и умствения капацитет на вече пораснали деца.

Вариативността от ядки обаче е много богата. Изследователите от Института за световно здраве в Барселона са провели изследването си, взимайки предвид най-консумираните в световен мащаб – орехи, бадеми, фъстъци, кедрови ядки и лешници.

Водещият автор на изследването Флорънс Гиняк споделя следното: "Умът (на детето) претърпява поредица сложни процеси по време на бременност и това означава, че храненето на майката е определящ фактор за развитието на мозъка на плода и може да има дългосрочни ефекти. "

Ползите, описани в това проучване, са наблюдавани в групата на майки, които съобщават за висока консумация на ядки. Минимума, който една майка трябва да приема, е три порции седмично, всяка от които по 30 гр.

И макар проучването на Флорънс Гиняк да не обяснява причините за разликата в развитие на мозъка между първото и последното тримесечия, съществува значителен ресурс от научна литература, която доказва именно това, показвайки, че в един етап от бременността диетата на майката е от решаващо значение.

Редактор: Милена Минчева

Източник: telegraph.co.uk

Снимки: freepik.com

Още по темата:
  • Полезни или опасни са кайсиевите ядки? Полезни или опасни са кайсиевите ядки?
  • 30 грама ядки дневно понижават риска от хипертония 30 грама ядки дневно понижават риска от хипертония
  • 60 грама сурови ядки дневно понижават холестерола 60 грама сурови ядки дневно понижават холестерола
  • Кои ядки са най-полезни за здравето Кои ядки са най-полезни за здравето
5.0/5 2 оценки

Продукти от Framar.bg

ЕЛИКСИРИКА БИОТЕХ ЛИВ-АР ХЕПАТОПРОТЕКТ желатинови капсули * 30
18.41€

ЕЛИКСИРИКА БИОТЕХ ЛИВ-АР ХЕПАТОПРОТЕКТ желатинови капсули * 30

БОТАЛАЙФ МАСЛО ОТ КАЙСИЕВИ ЯДКИ 250 мл
25.55€

БОТАЛАЙФ МАСЛО ОТ КАЙСИЕВИ ЯДКИ 250 мл

КАЙСИЕВИ ЯДКИ СУРОВИ 150 г СТЕЛ АРГО
2.95€

КАЙСИЕВИ ЯДКИ СУРОВИ 150 г СТЕЛ АРГО

КАЛОРЕКС АПЕТИН течни капсули * 30
14.65€

КАЛОРЕКС АПЕТИН течни капсули * 30

АМИГОС АМИГДАЛИН B17 капсули 100 мг * 60 DR. GREEN
20.45€

АМИГОС АМИГДАЛИН B17 капсули 100 мг * 60 DR. GREEN

УРИАЖ ROSELIANE ПОЧИСТВАЩ ФЛУИД ЗА ЧУВСТВИТЕЛНА КОЖА 250 мл.
23.20€

УРИАЖ ROSELIANE ПОЧИСТВАЩ ФЛУИД ЗА ЧУВСТВИТЕЛНА КОЖА 250 мл.

БИОХЕРБА МАСЛО ОТ КАЙСИЕВИ ЯДКИ 50 мл
3.20€

БИОХЕРБА МАСЛО ОТ КАЙСИЕВИ ЯДКИ 50 мл

Коментари към Приемането на ядки в ранна бременност повишава интелекта на детето

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Приемането на ядки в ранна бременност повишава интелекта на детето
    www.framar.bg 
    на 16 August 2026 в 04:46
    Коментирайте "Приемането на ядки в ранна бременност повишава интелекта на детето"

Вижте още

  • Бременност и майчинство
  • Как да различим течение от околоплодни води?
  • Установяване на бременност с домашни средства
  • Упражнения за тазово дъно (упражнения на Кегел)
  • Скъсена шийка на матката при бременност
  • Лечение при токсоплазмоза
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Подкожен имплант, вдъхновен от оригами, следи здраветоПодкожен имплант, вдъхновен от оригами, следи здравето

Подкожен имплант, вдъхновен от оригами, следи здравето

от 14 авг 2026г.Прочети повече
Какво е палпация?Какво е палпация?

Какво е палпация?

от 14 авг 2026г.Прочети повече
Естрогенната терапия в по-късна възраст е свързана с по-нисък риск от деменцияЕстрогенната терапия в по-късна възраст е свързана с по-нисък риск от деменция

Естрогенната терапия в по-късна възраст е свързана с по-нисък риск от деменция

от 14 авг 2026г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Търся мнение за Диклопрам - имате ли странични ефекти?

преди 2 дни, 13 часа и 24 мин.

Спечели ли ви новата Coca - Cola Zero Zero?

преди 44 дни, 15 часа и 5 мин.
Всички

АНКЕТА

Скъпи ли са хранителните продукти в България?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ЕЛИКСИРИКА БИОТЕХ ЛИВ-АР ХЕПАТОПРОТЕКТ желатинови капсули * 30

ВИТЕН ЛАБ МУЛТИВИТАМИНИ И МИНЕРАЛИ + КОЕНЗИМ Q10 капсули * 60

ВЕГАВЕРО ХРАНОСМИЛАТЕЛНИ ЕНЗИМИ PRO капсули * 120

МАГНЕЗИЙ БИСГЛИЦИНАТ + ВИТАМИН B6 + ВИТАМИН D3 капсули * 60 VIT`ALL+

УЛТРА ТЕСТОСТЕРОН БУУСТ капсули * 100 УЕБЪР НАТУРАЛС

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ФУСИДИН Н крем 15 г

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 14 авг 2026г. в 15:11:13

ЕСПУМИЗАН капсули 40 мг * 25 BERLIN CHEMIE

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 14 авг 2026г. в 14:55:23

Преобразуване на международни единици IU в милиграми и микрограми

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 14 авг 2026г. в 14:44:55

ФУСИДИН Н крем 15 г

Коментар на: Петя Петрова от 14 авг 2026г. в 14:30:48

ЕСПУМИЗАН капсули 40 мг * 25 BERLIN CHEMIE

Коментар на: Svetlana Ivanova от 14 авг 2026г. в 14:01:12
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Отказ от сделка
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2026 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival