Начало Здравна медиа Любопитно Отслабване и спорт Американските власти издадоха препоръки за физическата активност

Американските власти издадоха препоръки за физическата активност

Американските власти издадоха препоръки за физическата активност - изображение

Комисия, назначена от американското Министерство на здравеопазването и човешките услуги, премахва досегашните разпоредби на правителството, че физическата активност трябва да се извършва в серии по 10 минути всяка. Документът е публикуван в Scientific Sessions на Американската асоциация за сърдечни заболявания.

"Текущите данни показват, че общият обем на умерена до енергична физическа активност е свързан с много ползи за здравето, а упражненията с определена продължителност не са от съществено значение", обясняват експертите. Най важното е движението да е повече, а не седенето - около това се обединяват те.

Мнението на Томас Алисън, директор на спортната и физиолигичната кардиология в клиника "Мейо" в Рочестър, Минесота, е, че кратките прекъсвания на упражненията са ценни, за да се преодоляват дългите заседявания. Но изследвания сочат, че многократните кратки сесии трябва да включват сходни по разход на енергия действия, за да имат същото въздействие като една дълга серия.

Специалистът одобрява общите намерения на новите препоръки, които насърчават движението от какъвто и да било вид, независимо от продължителността, в страна, в която 80 на сто от населението не извършва и минимална физическа активност. Неговото предложение е дори хората да се движат на всеки половин час по две минути.

Новите указания препоръчват 150-300 минути упражнения с умерена интензивност или 75-150 минути с голяма интензивност на седмица, за да са здрави хората. Те трябва да са съчетани с движения за укрепване на мускулите поне два дни в седмицата. Насоките предлагат още бързо ходене от 3,9 до 6,4 км за час или трениране на волейбол например. Като силови упражнения се посочват джогинга или бягането, пренасянето на тежки торби с хранителни продукти или ходене на фитнес.

Децата и тийнейджърите от 6- до 17-годишна възраст трябва да имат 60 минути на ден енергична физическа активност заедно с дейности, които укрепват мускулите три дни в седмицата.

На възрастните се препоръчва да правят упражнения, които засилват сърдечната дейност и подобряват равновесието. Документът с насоки за първи път включва препоръка децата между 3- и 5-годишна възраст да бъдат физически активни през целия ден, за да подобрят растежа и развитието си. Помислено е и за бременните и за тези, които вече са родили, както и за хората с увреждания.

Последно тези насоки и правила за физическата активност са били обновени преди 10 години. Оттогава схващанията и научните доказателства много са се изменили и разширили. Вече е известно, че предимствата на движението включват намаляване на риска от рак, депресия и тревожност. Подобрява когнитивната функция и съня, подпомага здравето на костите и регулирането на теглото в предучилищна възраст. Защитава от натрупването на килограми, от гестационен диабет и следродилна депресия. Комисията отбелязва, че дори една тренировка има въздействие в някои области.

Редактор: Ирина Тенева
Източник: sciencealert.com
Снимка: pixabay.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиСнимкиЛюбопитноПсихологияЛайфстайлАлт. медицинаЛеченияАнкетиТестовеВидеоСпециалисти